Ziua Învățării Nonformale

12 octombrie 2018Ziua Învățării Nonformale a fost sărbătorită și anul acesta în Școala Gimnazială „Constantin Gh. Marinescu” prin activități diverse și nonformale cu elevi de la grădiniță până la clasa a VIII-a, toate sub numele „Sărbătorim ZÎN într-o școală ZEN”. ZIN 2018

Anul acesta, Ziua Învățării Nonformale s-a suprapus cu sărbătorirea zilelor Erasmus și am fost încurajați să publicăm activitatea noastră și pe platforma Erasmus DaysZIN 2018 pe erasmusdays

Au fost nonformali copiii de la Grădinița nr. 59, structura școlii noastre, alături de elevii noștri din clasele PA, PB, 2A, 2B, 2C, 3A, 3C, 4B, 5A, 5B, 5C, 6A, 7A, 7B, 7C, 8A, 8B, 8C îndrumați de profesorii lor inimoși, cărora le mulțumesc pentru implicare.

Coordonator, profesor Tobiaș Silvia-Daniela

Preșcolarii de la Grădinița nr. 59 au sărbătorit „Ziua Învățării Nonformale” prin activitatea „Joc și joacă în curtea grădiniței”. Astfel, am realizat diverse jocuri, un parcurs aplicativ și un flash mob cu majorete. Copiii au participat cu interes, mai ales ca traseul marcat pe terenul de sport a reprezentat o noutate pentru ei.

p.î.p. Dediu Ramona

Clasa Pregătitoare A.  Motto: „NOI căutăm infinitul şi veşnicia în zările îndepărtate, dar ele sunt atât de aproape, la îndemâna noastră, într-o modestă  sămânţă, în sufletul  şi în privirea unui COPIL.”

Timpul acordat activităţilor nonformale a fost caracterizat prin „libertate sub control instituţional”. Acest timp liber este caracterizat prin: alegerea liberă şi eliberarea de obligaţii instituţionale; timp care generează satisfacţii; v timp care încurajează virtuţile dezinteresate. Creativitatea este una din cele mai fascinante noţiuni cu care a operat vreodată ştiinţa. Această situaţie se explică prin complexitatea procesului creativ ca şi prin diversitatea domeniilor în care se realizează creaţia. Prin activitatea „ Dovleacul zâmbăreț” am urmărit să valorificăm cele mai de preţ însuşiri ale copilăriei: inventivitatea, fantezia, imaginaţia, căutările pasionate, elanul spre aventură şi cunoaştere. Am ţinut cont de nivelul, varietatea şi complexitatea intereselor educaţionale ale elevilor. Și iată ce a ieșit!

P.î.p. Lupu-Neicu Mărioara

Clasa Pregătitoare B. Să ne cunoaștem mai bine! Folosind coregrafia mingilor, pardon baloanelor, copiii s-au strigat pe nume aruncând balonul de la unul la celălalt.

P.î.p. Lazăr Luminița

Elevii clasei a II-a A au marcat Ziua Învățării Nonformale prin jocuri de autocunoaștere și dezvoltare personală. Prin intermediul acestora, copiii învață să-și exprime valorile personale, emoțiile, se descoperă pe ei și mediul în care trăiesc. Calitățile și aptitudinile descoperite sunt cele care îi vor ajuta să-și formeze o imagine de sine realistă, ce va sta la baza dezvoltării unei personalități armonioase.

P.î.p. Tăbăcaru Laura

Clasa a II-a B – animație socio-educativă. „Carnavalul fructelor și legumelor de toamnă”. Elevii au confecționat măști, au spus ghicitori și au descris importanța în alimentație a fructelor și legumelor. În finalul activității copiii au mâncat fructe și legume la alegere. Activitate plină de zâmbete și culoare!

P.î.p. Frangulea Veronica

Ziua de  astăzi la clasa a II-a C a fost despre facilitare grafică sau alte experiențe de învățare pline de sens și culoare, în context non-formal, prin  cuvinte și imagini: „Cărți uriașe”. Copiii au folosit instrumentele lor de zi cu zi: hârtie, carton colorat, creioane, carioci sau acuarele, coli de fip-chart, markere. Astfel,  grupurile  au lucrat împreună, folosind imaginea vizuală combinată  cu text sau cuvinte, crescând puterea de reținere. Copiii au avut ocazia de a elimina confuziile de comunicare în cadrul grupului, adăugând creativitate și implicare în activitatea  lor.                                                                                         

P.î.p. Nicoleta Gina Perju

Clasa a III-a A s-a relaxat și distrat cu ajutorul jocului de societate Activity, care este un joc creativ și de comunicare, o combinație de elemente: mimă, descriere verbală sau desen. Toate aceste elemente trebuie folosite pentru a ajuta partenerii de joc să ghicească anumite cuvinte, expresii. Jucătorii individuali sau echipele încearcă printr-un joc actoricesc, desen sau descriere verbală să ghicească diferite cuvinte sau expresii și astfel să înainteze pe traseul jocului. Toată lumea a râs cu lacrimi, jucătorii punându-și în evidenţă personalitatea, capacităţile artistice fantezia şi îndemânarea.

P.î.p. Chistol Ana

Clasa a III-a C a marcat ZÎN prin două momente artistice importante. Pentru început ne-am distrat pictând bostani. Atmosfera s-a destins iar noi, încet, încet, am continuat pe parcursul orelor să facem activități nonformale. Am organizat concurs de dramatizări, ocazie cu care toți copiii și-au intrat în rol. Am recunoscut, pe rând, personajele care au fost interpretate. Totul a fost minunat! Mai vrem așa la școală!

p.î.p.  Simionescu Marinela

Elevii clasei a IV-a B au descoperit „Succesul copilăriei mele” într-o abordare interdisciplinară. Au fost pe rând scriitori, psihologi, avocați, matematicieni, pictori, fiecare exersându-și abilitățile și excelând într-un anumit domeniu. Copilăria este cea mai frumoasă vârstă din viața unui om și de aceea toți copiii gustă din plin dulceața acestei perioade.

Profesor învățământ primar, Morun Valentina

Pentru a sărbători nonformalul, elevii clasei a V-a A au făcut ora de dirigenție afară. Activitatea a început cu un ice breaker ce ne-a încălzit palmele și descrețit frunțile. Profitând de funia pe care dirigu’ o avea nonformal la el, copiii s-au așezat în cerc și în timp ce erau cu ochii închiși, au trebuit să se organizeze și să formeze cu funia forma unui pătrat. Lăsând funia deoparte, și după ce am certat (iarăși nonformal) trișorii, am încurcat un pic ițele, sau mai bine spus, mațele. Pe care și le-au dezamestecat tot printr-o sănătoasă și nonformală colaborare. Ultima activitate a fost un melanj între mim și telefonul fără fir, pentru că s-a dat un cuvânt de mimat, care s-a tot mimat și remimat până nu s-a mai aflat ce cuvânt era. Copiii au fost nevoiți să își aștepte rândul, au colaborat și cel mai important, s-au distrat!

Profesor, Roman Cristian Ion

Biblioteca vie – clasa a V-a B. Cititorii au răsfoit „cărțile vii” și au adresat întrebări la care cărțile au răspuns cu înțelepciune, iar cititorii au trebuit să aleagă o carte, motivând alegerea făcută. Copiii s-au simțit liberi și s-a încurajat comunicarea.

Profesor, Tocilianu Diana

Biblioteca vie – clasa a V-a C. Cărțile din bibliotecă au prins viață și au vorbit despre dorințele lor. Cea mai arzătoare dorință a lor este de a avea lectori interesați care să le acorde atenția meritată.

Profesor, Coreschi Iulia

Vineri, 12. 10.2018, la ora 15:00, am sărbătorit Ziua Învățării Nonformale printr-un atelier de teatru în limbile română franceză și  la care au participat elevi de la clasa a VI-a A. Activitățile atelierului au constat în exerciții de dinamizare, de dicție, mișcare scenică și de intrare în rol. Fiecare elev a trebuit să mimeze câte un sentiment pronunțând aceleași replici/același text. Scopul exercițiului a fost acela de a conștientiza că, în primul rând, teatrul înseamnă emoție. În al doilea rând, s-a urmărit observarea tipului de temperament al fiecărui elev implicat.
Atelierul se va realiza și în viitor pentru pregătirea de momente artistice pentru diferite manifestări ale școlii.
Vă mulțumesc, dragi elevi , pentru implicare dragi colegi, pentru înțelegere!

Prof. colaboratori: dl. Crețu Valeriu, doamnele director
Profesor coordonator, Șoitu Ionela

Biblioteca vie – clasa a VII-a A. Concluzii ale elevilor: ,,E greu să fii carte, nu știi cine te ia în mână”, ,,Mulți se uită doar la copertă”, ,,Sunt oameni care n-au citit în viața lor o carte și nu știu ce este o bibliotecă”.

Profesor, Coreschi Iulia

Animație socio-educativă – clasa a VII-a B. S-a folosit jocul de exterior ,,energizer” care a urmărit: integrarea elevilor marginalizați, comunicarea mai bună la nivelul grupului, creșterea gradului de socializare.

Animație socio-educativă – clasa a VII-a C. La ora de dirigenție ne-am jucat nonformal. Jocurile copilăriei Țară, țară, vrem ostași; Mațele încurcate și Telefonul fără fir au căpătat un nou farmec, stabilind o punte peste generații.

Profesor, Cazacu Camelia

În cadrul activității Ziua Învățării Nonformale, elevii clasei a VIII-a A au avut ca temă „Abilități și aptitudini de viață”. Elevul Zota Andrei a prezentat un film de animație din colecția celor făcute de el. Elevul Muscă Matei ne-a prezentat colecția impresionantă de mașini, roboți, etc. asamblați de el din  jocurile lego. Ambii mărturisind ca acestea au devenit pasiuni constante. Rând pe rand elevii clasei au luat cuvântul pentru a-și prezenta abilitățile sau aptitudinile.

Profesor, Buruiană Gina

Elevii clasei a VIII- a A se bucură din plin de Ziua Învățării Nonformale. Prin joc se descoperă și se consolidează aptitudinile ce vor sta la baza viitoarei profesii. Zâmbetele și entuziasmul participanților demonstrează că activitatea a fost un succes deplin.

Profesor, Vasile Mihai

Dezbatere – clasa a VIII-a B: Noi  suntem  generația ,,ANTI”…

De Ziua Învățării Nonformale, elevii clasei a VIII-a B au desfășurat  un protest…nonformal împotriva consumului de droguri, de alcool și a fumatului. Activitatea și-a propus să-I convingă pe eventualii consumatori de pericolul real reprezentat de aceste substanțe toxice la orice vârstă, dar mai ales pentru organismul în creștere al unor preadolescenți de aproape 14 ani.
Ei au realizat postere în care își manifestau dezaprobarea față de iresponsabilitatea celor ce consideră drept dovadă de teribilism consumul de astfel de produse care duc la devieri comportamentale ce merg până la violență, lipsă de autocontrol și chiar inconștiență. Așadar, prin formula ,,Noi suntem ANTI” trebuie să se înțeleagă că suntem ANTIalcool, ANTIdrog, ANTIfumat și ANTIconsecințe la tot ce aduc cu ele aceste vicii, de care nu doar cei din clasa a VIII-a B ar trebui să se ferească!
Fotografiile realizate în timpul acestei activități sunt mai expresive decât o mie de cuvinte despre conținutul ,,protestului…nonformal”contra a tot ce poate mutila o dezvoltare armonioasă a unor tineri care au ales să se bucure de frumusețea de floare a vârstei lor…

Profesor, Călin Liliana

Elevii clasei a VIII-a C experimentează modalități nonformale de învățare. Într-un climat sincer şi deschis dialogului, cunoştinţele teoretice sunt consolidate, devenind achiziţii permanente. Prin joc şi valorificarea talentului nativ, barierele educaţiei rigide se estompează, iar diferenţele dintre indivizi se transformă în calităţi şi zâmbete.

Elevii au recitat expresiv cele mai îndrăgite versuri și au prezentat un număr de pantomimă. Și-au recunoscut colegii prin gesturi și atitudini într-o atmosferă ce stimulează creativitatea. Asteptăm cu bucurie următoarea oră „nonformală”.

Prof. Vasile Mihai

Facilitare… grafică și dezbatere

Elevii clasei a VIII-a C au sărbătorit Ziua Învățării Nonformale printr-o activitate nonformală, în care au dezbătut problema stresului cu care se confruntă înainte de examene. Elevii au urmărit o prezentare ppt.  din care au aflat care sunt cauzele și reacțiile la stres și câteva metode de evitare a acestuia. Având ca scop creșterea încrederii în propriile capacități și dezvoltarea gândirii pozitive, elevii au jucat ”Mașina de spălat”, fiecare participant fiind „spălat” prin vorbe bune de către colegii lui. După aceea s-a organizat o dezbatere pe tema aleasă – stresul. Activitatea s-a încheiat cu realizarea unor ”benzi desenate” pentru a ne aminti să zâmbim!

Prof. diriginte, Florescu Aurelia