ZEN

9 octombrie 2015 Ziua Educației Nonformale

Clubul ZEN al Școlii Gimnaziale ”Constantin Gh. Marinescu” s-a întrunit din nou în luna octombrie 2015! Au fost nonformali elevi din clasele 1B, 2A, 2C, 3B, 4A, 4B, 4C, 5A, 6B, 7A, 7B, 8A, 8B sub atenta îndrumare a cadrelor didactice Morun Valentina, Lupu-Neicu Mărioara, Lazăr Luminița, Roșca Mariana, Tăbăcaru Laura, Simionescu Marinela, Perju Gina, Ciobanu Daniela, Katler Dana, Alecu Ioana și Tobiaș Silvia-Daniela.

Coordonatorii clubului ZEN: director-adjunct Alecu Ioana și responsabilul cu proiecte și programe europene din școala noastră, profesor Tobiaș Silvia-Daniela

1B Facilitare grafică – Atelier de creativitate a nonformalilor

Piticii clasei I B de la Școala Gimnazială ”Constantin Gh. Marinescu”, după o scurtă călătorie în mijlocul naturii alături de părinți, au ales din covorul imens de frunze al toamnei câteva ”minunății” ale naturii. Iată că în ziua următoare, 7 octombrie 2015 au dat frâu imaginației și frunzele toamnei au prins viață în tablouri create de meșterii pitici. Am învățat ce este perseverența, dezvoltându-ne capacitatea de concentrare. Copiii au învățat să încerce mereu până când au reușit să ducă la bun sfârșit un proiect. Cu migală și dăruire am ajuns și la final, când bucuria lucrului bine făcut nu s-a lăsat așteptată. O nouă victorie! Tablourile noastre vor alcătui o expoziție minunată în sala de clasă.

Profesor învățământ primar Morun Valentina

2A Experiment amuzant – Pictura din farfurie

Azi, elevii clasei a II-a A au învățat că pot picta într-o farfurie cu… lapte. Uimiți la început, și-au demonstrat că pot deveni magicieni! Totul s-a desfășurat într-o atmosferă caldă și creativă!

Copiii au pus suficient lapte într-o farfurie, astfel încat să fie complet acoperită partea inferioară a acesteia. Au lăsat laptele “să se aşeze” timp de 1-2 minute.

S-a adăugat în lapte, pe centrul farfuriei, câte o picatură din fiecare tip de colorant, una lângă alta. Beţişorul s-a înmuiat în săpunul lichid apoi s-a atins uşor suprafaţa laptelui din farfurie. S-a repetat  procedeul schimbând timpul de staţionare a beţişorului pe suprafaţa laptelui, în zona unde a fost adăugat colorantul. Şi… a început magia “dansului culorilor”! Dacă s-au distrat sau nu, se poate vedea pe chipurile lor!

Explicarea fenomenului chimic

Laptele este în majoritate apă dar conţine de asemenea vitamine, minerale, proteine şi picături fine de grăsime dispersate în soluţie sub formă de suspensie. Grăsimile şi proteinele sunt cele sensibile la schimbările din lapte.

Secretul exploziei de culori este chimia micii picături de săpun lichid . Săpunul de vase, datorită caracteristicilor bipolare (are o parte polară şi o alta nepolară), slăbeşte legăturile chimice care menţin proteinele şi grăsimile în soluţie. Partea nepolară a săpunului, sau iubitoare de apă, se dizolvă în apă; partea polară, neiubitoare de apa, se ataşează unei molecule de grăsime din lapte. Şi de aici începe distracţia!

Moleculele de grăsime se amestecă, se rotesc şi se împrăştie în toate direcţiile astfel încât moleculele de săpun ajung să se alature acestora.

Profesor învățământ primar Lupu-Neicu Mărioara

2C Facilitare grafică ”Toamna şi … frunzele”

Vineri, 9 octombrie 2015, elevii clasei a II-a C au participat la un atelier de creație în care au realizat ghirlande din frunze, având la dispoziţie materiale textile de diferite culori, frunze de toamnă de diferite forme şi mărimi, foarfece, ac şi aţă.

2C Expoziție vie ”Toamna şi … dovleacul

Sâmbătă, 10 octombrie 2015, în Grădina Publică, însoțiți de părinți, elevii clasei a II-a C au participat la un nou atelier de creație, în care au pictat, au sculptat, au decorat dovlecii într-un mod cât mai original, lucrările lor purtând în final titluri interesante: „Vază cu flori”,”Chipuri hazlii”, „Minion”, „Mireasă”, „Clovn”, „Fată”, „Băiat”, „Indian”,etc.

Profesor învățământ primar Lazăr Luminița

3B Jocuri de societate

Ziua Educației Nonformale a fost simbolizată de către  elevii clasei a- III- a B prin Jocuri distractive (jocuri de societate), având ca scop implicarea elevilor, colaborarea și nu în ultimul rând respectarea regulilor. Pentru copil jocul înseamnă viaţă: cum se comportă în timpul jocului aşa se va comporta şi în viitor. Cu ajutorul jocului se transmit adevăratele valori: sinceritatea , prietenia, altruismul. Jucându-se cu ceilalţi copii creşte spiritul de echipă , spiritul de iniţiativă, spiritul de sacrificiu, respectul faţă de adversar. Se dezvoltă fantezia, creativitatea, capacitatea de a intra în legătură cu ceilalţi.

Institutor Roșca Mariana

4A Animație socio-educativă

Elevii clasei a IV-a A au desfășurat o inedită activitate socio-educativă în Grădina Senzorială, proiect de educație ecologică inițiat de Centrul de Resurse pentru Dezvoltare 2020 în parteneriat cu Complexul Muzeal de Științele Naturii Galați, secția Grădina Botanică.

Sub îndrumarea ghidului senzorial, copiii au explorat prin intermediul văzului, mirosului, gustului și simțului tactil grădinile cu plante aromatice, apoi au fost îndemnați să pășească desculți pe aleea terapeutică din pietriș, piatră de râu, conuri, cărămidă, nisip, scoarță de copac și bușteni. Jocurile și contactul nemijlocit cu elementele naturii au completat într-un mod armonios cunoștințele dobândite în cadrul formal al lecțiilor de științe, favorizând în același timp procesele de dezvoltare personală și autocunoașterea.

Profesor învățământ primar Laura Tăbăcaru

4B Bibioteca vie

Biblioteca Vie funcţionează ca o bibliotecă obişnuită, în care cititorii vin şi împrumută cărţi pentru o perioadă limitată de timp. După ce citesc cărţile, le returneaza in bibliotecă, şi dacă vor, pot să mai împrumute o carte. Există însă două aspecte importante: Cărţile sunt fiinţe umane si intra intr-un dialog personal cu cititorul”. Biblioteca Vie își propune să promoveze cititul, să atragă atenția asupra diversității în toate formele ei și să stimuleze dialogul între oameni. Biblioteca Vie funcționeză ca o bibliotecă normală. Îți iei un permis ca să pășești în acest spațiu de învățare, găsești aici rafturi cu cărți pe care să le răsfoiești, bibliotecari care îți recomandă cărți ce îți pot schimba viața, un loc unde poți să fii doar tu și paginile cărții pe care ai ales-o. Însă ce face din Biblioteca Vie o experiență minunată? Simplul detaliu că pe rafturi CĂRȚILE sunt OAMENI care intră într-un dialog personal cu Tine, CITITORUL. Pășind în Biblioteca Vie poți învăța lucruri de la oameni despre care poate ca nici nu gândeai că ar putea să îți zică ceva interesant, poți să vezi lumea, măcar pentru puțin timp, cu alți ochi, poți să descoperi despre tine lucuri pe care încă nu le vedeai și poți chiar să vrei chiar să îți spui propria poveste, și mai ales, poți să afli că viața e compusă din poveștile noastre, ale tuturor și că de noi depinde dacă le scriem sau nu.

Profesor învățământ primar, Marinela Simionescu

4C Open Space – ”Fii CitiZEN”

Elevii clasei a IV-a C  au ieșit din nou în cartierul lor,  într-o scurtă campanie de sensibilizare a Societății Civile. Au împărțit fluturași, au desenat bannere și stegulețe cu mesajele lor pentru cei (mai ) mari. Copiii au fost îndrumați să observe  ce merge și ce nu merge bine în comunitatea lor. Cum  ideile  lor au fost bine primite, cu toții am înțeles că, dacă spunem ”Nu indiferenței”, putem realiza multe lucruri benefice cartierului în care locuim.

Învățător Nicoleta Perju

5A – Jocuri de societate

Metoda aleasă de clasa 5A pentru a sărbători ZEN a fost cea a jocurilor de societate. Ne-am gândit la ea pentru a îmbina utilul cu plăcutul – clasa noastră are nevoie să se închege ca grup, iar jocul poate fi un mijloc bun pentru asta. Jocul de dragul jocului, și nu de dragul victoriei. Deviza noastră: “Toți pentru unul și unul pentru toți”.

profesor Daniela Ciobanu

7A – Debate ”Drogurile îți opresc zborul”

Elevii clasei a VII-a A au sărbătorit Ziua Educației Nonformale printr-o activitate în care au dezbătut problema drogurilor cu care se confruntă tinerii de la vârste din ce în ce mai fragede. Elevii au urmărit un film în care au văzut efectele drogurilor asupra sănătății oamenilor în general și a tinerilor, în particular, după care au organizat o dezbatere pe această temă. Activitatea s-a încheiat cu realizarea unor materiale care să reprezinte un semnal de alarmă asupra acestei probleme a societății moderne: tricouri pictate, afișe și postere, articole scrise. Elevii au mai participat în trecut, sub îndrumarea dirigintei, la un concurs național de eseuri și postere “Drogurile îți opresc zborul!” unde au primit premii și diplome.

Profesor Katler Dana

 

6B, 7A, 7B, 8A, 8B – Biblioteca Vie

Robinson Crusoe, Tom Sawyer, Harry Potter, Frankenstein, Athos, Porthos, Aramis, d’Artagnan, Percy Jackson, aventură, horror, science-fiction, beletristrică și, pare-se scriitorul preferat al elevilor noștri, John Greene, au animat biblioteca școlii noastre, transformând-o într-o bibilotecă vie.

Ne-a introdus în minunata lume a cărții doamna bibliotecar Iordache Tanța și-apoi am împrumutat minunatele cărți întruchipate de inimoșii noștri elevi, care ne-au povestit pe scurt despre fiecare, sădind în fiecare dintre noi, cititorii, dorința de a le citi.

Organizatori: director-adjunct Alecu Ioana, profesor Tobiaș Silvia-Daniela