Proiecte Comenius

Casa Corpului Didactic a organizat in data de 21 noiembrie 2012 o sesiune de diseminare a proiectelor europene derulate in cadrul programului “Invatare pe toata durata vietii”; printre numerosii beneficiari ai acestor proiecte, din scoala noastra au participat si diseminat informatiile legate de proiecte, prof. Ionelia Calin, bibliotecar Tanta Pasarel, inv. Marioara Lupu-Neicu, prof. Georgiana Munteanu.

Ora la care s-a desfasurat activitatea nu a permis participarea si altor beneficiari Comenius – mobilitate individuala la curs de perfectionare 2012 (prof. Ioana Alecu si Viorica Calugaru) sau membrilor echipei Comenius Wiki Water World (inv. Maricica Cosug, prof. Maria Moraru, Silvia Tobias, Viorica Calugaru, Viorica Cortojan)

x x x

Rolul competentelor emotionale in activitatea de zi cu zi

Cursul “Dezvoltarea competentelor emotionale in activitatea profesionala” din cadrul programului Long Life Learning, la care am participat in perioada 23.07.2012 – 29.07.2012 in Franta, la Nisa, a oferit modalitati concrete de cunoastere si amelioare a competentelor emotionale ale adultilor. El a fost finantat de Comisia Europeana prin Programul LLP – Grundtvig. Prin experienta dobandita si schimbul de idei cu colegii mei din alte state europene, am identificat noi modalitati si instrumente de imbunatatire a gestionarii emotiilor in activitatea profesionala pe care le voi aplica la locul de munca, astfel incat impactul asupra colegilor si elevilor mei sa fie unul pozitiv. Domeniul educatiei adultilor este unul foarte dificil si putin dezvoltat sub aspectul competentelor personale.

Alaturi de doamna formator Carmen Lopez si de colegii mei, am invatat sa imi cunosc, constientizez si stapanesc propriile trairi in viata profesionala, sa imi folosesc emotionalul in relatiile cu ceilalti. Voi aplica solutiile oferite de dna formator si de colegi in situatiile concrete cu care ma voi confrunta.

Castigul in plan profesional va fi unul masurabil deoarece am dobandit expertiza in domeniul gestionarii emotionalului in activitatea de educare a adultilor. Exemplele de bune practici deprinse prin intermediul cursului Grundtvig se vor transforma in resurse de invatare, astfel incat fiecare sa isi schimbe atitudinea privind propria formare profesionala, dar si a posibilitatii de influentare a activitatii celorlalti. M-am intors mult mai bogata sufleteste si spiritual deoarece nu sunt neglijabile nici beneficiiile culturale. Mi s-a oferit prilejul sa promovez imaginea Romaniei peste hotare si sa demonstrez ca noi romanii suntem dornici sa ne perfectionam si sa imprumutam experienta sistemelor de educatie din tarile cu traditie. Am impartasit din valorile culturale si traditiiile romanesti si am aflat lucruri noi despre culura si civilizatia franceza si a celorlalte state reprezentate de colegii de curs.

Dezvoltarea inteligentei emotionale ar trebui sa fie o preocupare a noastra, a tuturor, a sistemului de invatamant, a angajatorilor, dar si a angajatilor, pentru a crea relatii armonioase cu cei din jur, pentru gestionarea emotiilor intr-o maniera pozitiva, care favorizeaza starea de bine. A merge cu placere la locul de munca este influentat de cunoasterea de sine, de competentele pe care le avem, de motivatia noastra, de mediul profesional.

Profesor formator, Ioana Alecu – Scoala Gimnaziala Nr.2 Galati

x x x

“ BIOLOGIA ASISTATA DE CALCULATOR”
                Programul sectorial Comenius – Mobilitati individuale

                    Utilizarea calculatorului in studiul biologiei este deja un lucru bine stiut, insa cercetarea organismelor vii cu ajutorul calculatorului conectat la microscop, utilizarea lui pentru a realiza vizite virtuale la muzeu, educatia la distanta, bibliotecile si clasele virtuale sunt cateva din mijloacele pe care profesorul le are la indemana pentru a aplica diferite tehnici de investigare a vietuitoarelor in sala de clasa.
Imbinarea metodelor clasice de predare cu vizita reala sau imaginara la muzeu pe langa atractivitatea conferita orelor de biologie ii pune pe elevi in situatia de a cauta, observa si de a gasi propriile solutii la problema studiata, de a reduce decalajul intre educatia formala si non-formala.
Aceste modele educationale au fost prezentate cu prilejul derularii cursului Comenius cu tema “NATURAL EUROPE: Use of Natural History and Environmental Cultural Heritage Digital Content for Education“ desfasurat in Creta in perioada 1-6 iulie 2012 de catre Universitatea din Heraklion.
Profesori de la universitati de prestigiu din Europa si America impreuna cu reprezentanti ai Consortiului Pathway au  prezentat profesorilor (din 12 tari ale Uniunii  Europene) modele standard de instruire asistata de calculator ce asigura eficientizarea  procesului instructiv-educativ si adoptarea diferitelor tehnici de cercetare ce permit explorarea naturii dincolo de clasa. Astfel tehnologia informatiei prin gama diversa de aplicatii de care dispune, reprezinta calea spre cunoastere, instrumentul fara de care activitatea profesorului modern, european este practic imposibila.
Participarea mea la seminar s-a datorat finantarii din Fonduri LLP – Programul Sectorial Comenius – obtinuta prin intermediul AGENTIEI NATIONALE PENTRU PROGRAME COMUNITARE IN DOMENIUL EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE. Cu acest prilej am cunoscut colegi din alte tari ale Europei, proveniti din  contexte educationale, culturale diferite cu care am schimbat informatii, experiente, practici, ce mi-au permis dezvoltarea competentelor si imbunatatirea metodelor de predare. Am legat prietenii si ne-am propus colaborari ulterioare si demarari de proiecte.           
                                                                                                  Profesor   Viorica Calugaru

Prezentare PowerPoint realizata de d-na profesoara Viorica Calugaru:                               Comenius Creta iulie 2012

x x xlogo WWW

Proiectul Comenius multilateral “Wiki Water World” continua si in acest an scolar. In perioada 24 – 30 septembrie 2012 a avut loc reuniunea de proiect in Marea Britanie, fiind organizata de scoala partenera Holbeach Primary School din Londra. La intalnire au participat doamnele profesoare Tobias Silvia si Munteanu Georgiana.

La inceputul lunii decembrie a avut loc reuniunea de proiect din Polonia la care au participat prof. Cortojan Viorica si Munteanu Georgiana iar in februarie reuniunea din Cipru la care au participat director prof. Hutanu Ana si prof. Munteanu Georgiana.

Ne pregatim pentru reuniunea din Romania care va avea loc in perioada 14-19 mai 2013.

Mai multe informatii gasiti pe site-ul Comenius Wiki Water World.