Comenius

Deschide-ţi mintea!

                    Acest îndemn a fost lansat de profesorul Reuven Feuerstein, medic şi psiholog de origine română, preşedintele Centrului Internaţional pentru Sporirea Potenţialului de Învăţare (ICELP), cu sediul la Ierusalim. A imaginat şi a testat 14 « instrumente » prin care profesorii pot dezvolta funcţiile cognitive ale elevilor, independent de conţinuturile disciplinei de predare. Astfel, se poate dezvolta gândirea logică şi se dobândesc deprinderi de învăţare eficientă. Rezultatele aplicaţiilor sale l-au îndreptăţit pe savant să concluzioneze că inteligenţa poate fi dezvoltată cu ajutorul unui mediator în procesul de învăţare, conducând la ameliorarea actului didactic, la diminuarea eşecului scolar.
M-am numărat printre fericiţii participanţi la cursul de formare profesională «Activating Learning processes: Feuerstein’s Structural Cognitive Modifiability and Mediated Learning Experience Theory and the Instrumental Enrichment Programme», care s-a desfăşurat în Olanda, în perioada 3-14 iulie 2011, alături de colegi din Ungaria, Italia, Slovenia, Danemarca, Olanda, Israel şi China. Această oportunitate am obţinut-o prin intermediul ANPCDEFP, cursul fiind finanţat din Fonduri FSE-POSDRU şi Fonduri Comenius pentru susţinerea mobilităţii europene a cadrelor didactice beneficiare ale programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii.
Am revenit în ţară mai bogată spiritual, cu un bagaj de cunoştinţe important, pe care abia aştept să-l transmit colegilor şi elevilor mei.
Deoarece învăţământul nostru este încă centrat pe conţinutul disciplinelor de predat, consider necesară direcţionarea atenţiei noastre spre particularităţile individuale ale elevilor care să conducă la înlăturarea dificultăţilor de învăţare sau ale celor de acomodare la programul impus de regimul şcolar. Am învăţat că în activitatea didactică, noi, cadrele didactice, ar trebui să schimbăm statutul de facilitator cu cel de „mediator”, învăţându-i pe elevi cum să gândească şi cum să înveţe. Prin acest program de învăţare, se urmăreşte motivarea elevilor şi nu se încurajează concurenţa.
Asadar, e timpul pentru o schimbare benefică elevilor, părinţilor acestora, întregii comunităţi. Noile educaţii contribuie la optimizarea dezvoltării copilului printr-o educaţie care să organizeze „intrările”(input), astfel încât „ieşirile”(output) din sistemul cognitiv să fie mai bogate. Pentru a asigura copiilor, prin învăţarea şcolară, un beneficiu intern trebuie ca orice act comportamental să devină operaţie intelectuală.
Deloc de neglijat este şi câştigul pe care l-am obţinut prin relaţionarea cu profesorii din statele participante, schimbul de idei şi de bune practici, posibilitatea de a cunoaşte frumuseţea Olandei şi a locuitorilor ei şi, nu în ultimul rând, beneficiul lingvistic.
                                                                                                Profesor Ioana Alecu

 Pentru a vedea cateva aspecte din desfasurarea cursului Comenius la care a participat doamna profesoara Ioana Alecu, dati click pe link-ul de mai jos:

MOBILITATE OLANDA-Prof. IOANA ALECU

x x x

Şcoala Gimnazială nr. 2 Galaţi va desfăşura în următorii doi ani şcolari proiectul de parteneriat şcolar multilateral COMENIUS intitulat “WWW – Wiki Water World”.

Partenerii noştri de proiect sunt şcolile:

1. Otavan Koulu – Finlanda
2. Bahcelıevler  Ilkogretım Okulu – Turcia
3. Zespol Szkol Uzdrowiskowych in Rabka Zdroj – Polonia
4. Holbeach Primary School – Marea Britanie
5. Dimotiko Sholeio Akropolis (KB) – Cipru
6. Escola Basica e Secundaria da Calheta- Portugalia

Am optat pentru un proiect pe tema generală a apei deoarece în anii precedenţi am desfăşurat cu elevii noştri o multitudine de activităţi dedicate mediului înconjurător şi implicit activităţi în care apa a fost centrul atenţiei.
Ca şi celelalte şcoli partenere, şcoala noastră este situată într-un oraş aproape de apă şi a cărui dezvoltare economică şi culturală este strâns legată de aceasta.

Activităţile proiectului ating toate ariile curriculare şi pot fi realizate de elevi de orice vârstă. Păstrând tradiţia bunei colaborări, Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului şi Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii ne vor fi parteneri locali.

Coordonatorul proiectului pentru şcoala noastră este profesor Georgiana Munteanu.

Pe blogul nostru WikiWaterWorld  găsiţi detalii despre desfăşurarea proiectului în şcoala noastră. Deasemenea, vă invităm să urmăriţi activitatea tuturor şcolilor partenere pe paginile dedicate proiectului : wikispaces şi newsblog.

Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.