„Copii motivați la clasa pregătitoare”

Noi suntem clasa P.A, de fapt suntem Clasa „Cercetașilor de Soi” de la Școala Gimnazială „Constantin Gheorghe Marinescu”. Suntem buni colegi și formăm o echipă mare și unită împreună cu doamna învățătoare Cristea Adriana dar și domnii profesori de religie, limba engleză și educație fizică. Și pentru ca învățarea să devină mai ușoară dar și mai interesantă anul acesta Cercetașii au beneficiat de o învățare integrată cu ajutorul mijloacelor digitale dar și a celor tipărite de la Editura ARTKLETT.
La început a fost mai greu pentru ca noi trebuia să ne logăm pe platforma IZZI Digital. Nu ne-a fost ușor dar nici greu, ne-am creat conturi (familiară ne-a fost platforma GOOGLE CLASSROOM) și am pornit cu toții în descoperirea jocurilor de pe platformă însoțiți și de papagalul Colo ! Atât de mult am fost motivați în învățarea lucrurilor noi încât, ajunși acasă, am continuat să descoperim diversitatea jocurilor de pe platforma IZZI și astfel am fost promovați și premiați de către Editura ARTKLETT în luna decembrie.
La ora actuală ne aflăm pe locul III pe țară la concursul „Copii motivați la clasa pregătitoare” de pe platforma IZZI (în decembrie ne-am aflat în clasament pe locul al II- lea) iar mai târziu, în luna februarie, doamna învățătoare a fost invitată de Editura ARTKLETT să susțină webinarul „Arta de a preda”- modalitate prin care profesorii descoperă, cu ajutorul specialiștilor, metode noi de a pune tehnologia și instrumentele digitale în slujba învățării, astfel încât să reducă anxietatea pe care elevii o resimt în mediul educațional și să le capteze atenția.
La webinar, doamna învățătoare a prezentat modalitățile prin care profesorii pot preda integrat utilizând setul educațional „Școala colorată”, Modulul 4. În acest fel, profesorii au posibilitatea de a crea oportunități prin care să îi pună în valoare pe copii, utilizând atât resurse digitale, cât și resurse tipărite. Cum? Simplu, prin învățarea mixtă (Blended Learning), cunoscută și sub denumirea de învățare hibridă, instruire mediată de tehnologie, instruire îmbunătățită (augmentată) cu ajutorul mijloacelor digitale sau învățare integrată, așa cum mai este ea denumită, care este o abordare modernă a educației, ce combină materiale educaționale online și oportunitățile de interacțiune online dintre profesor și elevi cu metodele tradiționale de la clasă. Prin această metodă de învățare, care îmbină materialele clasice, printate, cu cele digitale, procesul de predare – învățare – evaluare devine mult mai eficient și mai atractiv, cu beneficii majore în ceea ce privește motivarea elevilor pentru instruire. Mijloacele moderne, digitale, permit, în plus un management integrat al activităților didactice, prin intermediul sistemelor de management al învățării (LMS – Learning Management System), care permit unui profesor să-și creeze propriile clase virtuale, să construiască și să administreze diferite categorii de teste, să urmărească, prin intermediul bazelor de date și al rapoartelor de analiză (Learning analytics), progresul fiecărui elev în parte.
Și iată cât de departe am ajuns noi, învățând ușor și plăcut deoarece deviza noastră este : „La școală, cu plăcere !”. (p.î.p. Cristea Adriana)